Mindblown: a blog about philosophy.
-
Social selling – miten jokainen meistä voi onnistua siinä?
Kasvuvalmentaja, yrittäjä, social selling- ja LinkedIn-kouluttaja, vaikuttaja Oona Kankkusella riittää titteleitä. Reilu 10 vuotta sitten Oona päätti lähteä haastamaan itseään, voittaa pelkonsa ja hypätä myyntiuralle ravintolapäällikön virasta. Tämän jälkeen hän on toiminut monella eri toimialalla myyjänä sekä myynnin johto- ja valmennusrooleissa. Määrätietoinen työskentely ja mielenkiinto verkostoitumiseen johti verkostoitumistapahtumien perustajaksi, yrittäjäksi ja kasvuvalmentajaksi. Oonan intohimona social…
-
Lastensuojelusta kiinteistönvälitysbisnekseen ja enkelisijoittajaksi
Sarjayrittäjä Sirena Kivirannan yrittäjätarina Sirena Kiviranta vietti erilaisen lapsuuden kuin moni muu suomalainen. Hänen molemmat vanhempansa harjoittivat transsendenttista meditaatiota, ja perhe eli Sirenan mukaan ”intialaista elämää Suomessa”. Kiviranta kävi Steiner-koulun eikä ole edelleenkään, 42-vuotiaana, syönyt koskaan lihaa. Kun Kiviranta oli viisivuotias, hänen isänsä opetti tyttärelleen ensimmäisen meditaatiotekniikan. Siitä saakka Kiviranta on harjoittanut meditaatiota. Nykyisin hän…
-
Naisasiaa intohimolla
We Encouragen ja Yanca Oy:n Anna Juuselan yrittäjätarina Anna Juusela perusti ensimmäisen yrityksensä vuonna 2011. Yrittäjäperheestä tulevalle Juuselalle oli aina ollut itsestään selvää, että jossain vaiheessa hänestäkin tulee yrittäjä. Juuselalla oli takanaan monivuotinen ura suurissa korporaatioissa muoti- ja vaatetusalan parissa. Hän kaipasi jotakin uutta. Niinpä Juusela alkoi opiskella BBA-tutkintoa, tehdä siinä sivussa liiketoimintasuunnitelmaa ja laittaa…
-
Kun muotibrändistä kasvoi muotoilu-, suunnittelu ja tuotantoyhtiö
Ivana Helsingin Paola Suhosen yrittäjätarina Paola Suhonen oli vasta kuusivuotias, kun hän perusti ensimmäisen oman yrityksensä. Se oli pienikukkakauppa Helsingin Marjaniemessä, jossa hänen perheensä asui. Nyt, nelisenkymmentä vuotta myöhemmin, Suhonen on palannut kotikulmilleen – yrittäjänä, kuinkas muutenkaan. Suhosen Ivana Helsinki -brändi löysi pari vuotta sitten fyysisen kotinsa skandinaavista muotoilun perinnettä henkivästä marjaniemeläisestä omakotitalosta. Suuren talon yhteydessä…
-
Hynttyyt yhteen tapahtumabisneksessä
Näin Harva Marketing ja Sunnyone Promotion yhdistyivät Kun Päivi Lehtonen ja Sanni Kaikkonen tapasivat ensi kertaa kasvokkain, loksahtivat kemiat saman tien kohdalleen. Mutta kyllä naiset ovat joutuneet keskenään vääntämäänkin – heidät nimittäin toi yhteen yrityskauppa. Lehtosen yritys Harva Marketing osti osuuden Kaikkosen Sunnyone Promotion -nimisestä yrityksestä helmikuussa 2021. Lehtonen yhtiökumppaneineen perusti markkinointialan yrityksen Harva Marketingin…
Got any book recommendations?